עיצוב משרדי הייטק 2.0 | רוית פרנק - עיצוב פנים והום סטיילינג

עיצוב משרדי הייטק 2.0

עיצוב משרד מעצבת פנים

משרדי הייטק תמיד היו מעוצבים באופן מיוחד, על פי הזהות והערכים של החברה המאכלסת את אותם משרדים. אולם עיצוב חללי הייטק כיום משקף יותר מכך: לא רק עיצוב של מסר או תכנון פונקציונלי, אלא גם אלמנטים המעודדים אווירה נוחה לעובדים שתגביר את הפרודוקטיביות שלהם. עיצוב משרדי הייטק, הדור הבא כבר כאן

חברות הייטק תמיד היו מצטיינות בעיצובים מיוחדים של משרדיהן. עוד משלב הסטארט-אפ, אותן חברות היו משקיעות לא מעט בעיצוב פנים של המשרדים, על מנת לשדר למבקרים במשרדים את התחכום הטכנולוגי של מוצריהן ושירותיהן, את עולם הערכים שבבסיס החזון העסקי שלהן, ואת העתידנות הכללית של התחום בו הן עוסקות.

עיצוב משרדי הייטק הינו התמחות ייחודית בתוך הענף של עיצוב פנים. ישנן מעצבות פנים המתמחות במשרדי הייטק בלבד, ונותנות שירות לחברות הייטק וחברות סטארט-אפ בתחום ההייטק השונות, כאשר מן הסתם אומת הסטארט-אפ של ישראל מספקת לא מעט עבודה בתחום זה.

למי שעוקב אחר התחום, יודע שהעיצוב של משרדי הייטק עובר שינוי משמעותי בשנים האחרונות: עיצובים עתידניים אמנם עדיין חלק לא קטן מהתכנון והביצוע של פרויקטים אלו של עיצוב פנים, אולם כעת המטרה של העיצוב היא לא רק העברת ערכים ומסרים כלפי חוץ, אל המבקרים החיצוניים הבאים בשערי המשרדים הללו, אלא גם ובעיקר כלפי פנים – אל העובדים, כשהמטרה היא להגביר ולהעצים את רווחת העובדים באמצעות עיצוב נעים, שימושי, ונוח.

בבסיס המטרה הזו עומדת ההנחה כי ככל שרווחת העובדים תגבר, נאמנותם למקום העבודה ופריונם מבחינה פרודוקטיבית יגדלו.

עיצוב חלל מסחרי בתחום ההייטק

עיצוב משרדי הייטק כמובן מכסה רק חלק ממן המומחיות ההולכת ומתרחבת של עיצוב פנים ועיצובים של חללים מסחריים. עיצוב חלק מסחרי עשוי לכלול עיצוב משרדים כלליים, עיצובי חנויות, עיצוב מרכזים מסחריים וקניונים ואפילו עיצוב של ירידי מכירה חד פעמיים.

השילוב של עיצוב חלל מסחרי עם עולם ההייטק, מבשר את עליית הערך המסחרי של חברות ההייטק ועולם ההייטק בכללותו. ריבוי מכירות האקזיט בשנים האחרונות רק הגדיש את הפוטנציאל המסחרי של ההייטק בישראל, כאשר גם לעיצוב החלל המסחרי של החברות הללו היה חלק בהצלחה העסקית שלהן.

בהקשר זה, לעיצוב משרדי הייטק מהדור החדש ישנו דגש מסחרי גדל והולך, עם סממנים המדגישים את ערכה המסחרי של החברה, את שווי התעשייה שבה היא פועלת וגם את הרווחיות שלה, אם ישנה כמובן. כך למשל, בתכנון משרדי הייטק מראים את השפע שבה נמצאת החברה או הענף בו היא פועלת, בין היתר על ידי חשיפת חדרי המסחר וחדרי הישיבות הרחבים של החברה כלפי כיווני הכניסה אל אותם משרדים, כך שכל מבקר מיד רואה אותם.

אלמנט עיצובי אחר בעיצוב חלל מסחרי של משרדי הייטק הוא הצגת תוצרים או אב-טיפוס של מוצרים בלובי הכניסה, כולל נתונים על פוטנציאל השוק של אותם מוצרים. חברות הייטק רבות שמות גם שלטים עם החזון העסקי שלהם בחלל הפתוח והמשותף למבקרים ולעובדים, כך שייראה לכל מבקר במשרדים באופן המזהה את החברה עם אותו פוטנציאל עסקי גדול.

היתרונות העקיפים

זיהוי של החברה עם הצלחה מסחרית מגביר את הרצון של מבקרים, בדרך כלל ספקים או משקיעים פוטנציאליים, לעבוד איתה. הדבר תורם גם לגאוות היחידה של העובדים ולתחושת השייכות שלהם למשהו מובחר, וגם להצלחה המסחרית של החברה בעת הצגתה למשקיעים שונים ולספקים, המבקשים להצטרף להצלחה.

לכן עיצוב משרדי הייטק מהדור החדש מופנה כלפי פנים וכלפי חוץ כאחד, כך שגם עובדים המכירים את החברה ונמצאים בה כל העת, וגם מבקרים לרגע, יקבלו את המסר המרכזי של הצלחת החברה, החזון שלה והפוטנציאל התמידי שלה לגדול ולפרוח.

נראה מעניין? שתפו:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
מאמרים נוספים
שלחו לנו הודעה

בואו נשב לקפה

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בואו נשב לקפה

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שלחו לי הודעה
יש לך שאלה
היי זו רוית,
רוצים לדבר?
Powered by