תוכנית אינסטלציה לבית פרטי | רוית פרנק - עיצוב פנים והום סטיילינג

תוכנית אינסטלציה לבית פרטי

איך לבחור מעצב פנים מתאים

בעת בנייה או שיפוץ של בתים פרטיים מתכננים הרבה מאוד חלקים הנדסיים ועיצוביים. יש נטייה להתמקד בעיצוב הפנימי והחיצוני, בניראות של הבית הנבנה או המתחדש – אולם שוכחים לא פעם להשקיע מחשבה האחת התשתיות הכי חשובות בבית: אינסטלציה. תוכנית אינסטלציה היא חלק חיוני מכל בנייה, שיפוץ ואפילו הריסה של בתים פרטיים

בתים פרטיים למגורים הינם פרויקט מורכב החל מהיוזמה לבנותם ועד לרגע הריסתם. הם עוברים שינויים, שיפוצים, הרחבות או צמצומים, וכאמור יש גם מקרים שהורסים אותם על מנת לבנות משהו חדש לגמרי על אותה יחידת שטח.

בדרך כלל, בעת תכנון בנייה של בתים פרטיים, או בתכנון שיפוץ בבית, מתמקדים בצדדים העיצוביים של התוכנית – פריסת החדרים בבית, הפתחים, מיקום החלונות וכל הניראות הכללית של המבנה.

אלמנט נוסף בהם מתמקדים מתכננים הם חומרי הבניין הדרושים, הציוד הדרוש והדרך הטובה ביותר לממש תוכנית אדריכלית של הבית הנבנה או המשופץ.

באופן מפתיע, כך קורה גם בעת הריסת בתים – מתמקדים בנקודות ההריסה ההנדסיות הדרושות על מנת להרוס את המבנה במהירות וביעילות, כדי למוטט את הבניין ולהקל על עבודות פינוי פסולת הבניין שתישאר לאחר הריסתו.

רבים פחות מקדישים מחשבה, זמן ותכנון לאחת התשתיות החשובות ביותר בכל בית – אינסטלציה, הלוא היא הצנרת המוליכה מים אל הבית וממנו, לרבות תשתיות ביוב. אולם תחום חשוב זה גם דורש תכנון קפדני, כאשר תכנית אינסטלציה דרושה בעת בנייה, שיפוץ או הריסה של כל מבנה.

החשיבות של תכנית אינסטלציה לבית פרטי

תכנית אינסטלציה לבית פרטי הינה דבר דינאמי ממש כמו השינויים השונים שעוברים על הבית מרגע תכנונו, בנייתו, שיפוצו והריסתו במקרי הצורך. כל תוכנית אינסטלציה לבית פרטי צריכה לכלול את תכנון מיקום יציאות המים השונות בתוך הבית, מיקומי הצנרת מתחת לרצפה ובקירות, וכמובן את נקודות היציאה וההתחברות לתשתיות מים וביוב ציבוריות מן הבית ואליו.

כל תוכנית אינסטלציה לבית פרטי, או לכל סוג של בניין למעשה, צריכה להיעשות על ידי אינסטלטור מוסמך ומנוסה, שידע לסנכרן בין רצונות המתכננים, תוכניות הנחת התשתיות האחרות כגון כבלי תקשורת וחשמל, והרצונות של היזמים והמתכננים.

למעשה, כל תוכנית אינסטלציה היא חלק מתכנון אדריכלי לבית פרטי או של כל בניין אחר. האינסטלציה היא כמובן חלק אינטגרלי חיוני מכל אדריכלות המתוכננת בבית, בין אם מדובר בבנייה חדשה של בית שלם, או בשיפוץ שלו.

שיפוץ לבית דורש גם הוא תוכנית אינסטלציה לבית פרטי, שכן לשבירת קירות, הרחבת הבית, הוספת קומות וכד' יש השלכות על מיקומי הצנרת, הארכתה, הוספת נקודות מים וביוב ועוד. חשוב במיוחד תכנון האינסטלציה כך שלחצי המים בבית המשתנה והמתרחב יהיו מתאימים למבנה החדש שלו, ולצרכי הדיירים או המשתמשים בו.

מעצבת פנים ותכנון האינסטלציה

עיצוב פנים ואינסטלציה לא תמיד מתקשרים יחד אסוציאטיבית. עיצוב פנים בדרך כלל נוגע למראה החיצוני של החלל הפנימי בתוך הבית. אולם לא נכון לומר שאין קשר בין אינסטלציה לעיצוב פנים: תכנון אדריכלי ועיצובי צריך למקם את נקודות המים השונות בבית, וכן את מיקומי השירותים המתחברים למערכות הביוב של הבית.

לכן, בהגדרה, כל מעצבת פנים צריכה להתחשב בתוכנית אינסטלציה לבית פרטי, ואף להיות חלק מרכזי בעיצובה של תוכנית כזאת, ביחד עם האינסטלטור המוביל את התכנון של רכיב זה באדריכלות של הבית.

האינסטלציה בתוכנית הריסה של הבית

לעיתים, במיוחד עם בתים ישנים, מתבצעת הריסה של הבית ופינוי פסולת הבניין שלו, על מנת לבנות על השטח בניין חדש. כאמור, גם בעת בנייתה של תוכנית הריסה, יש להתחשב באינסטלציה של הבית הישן; יש למפות אותה; ויש לטפל בה במקצועיות על מנת שלא ליצור הצפות והתפרצות של מים בזמן ההריסה.

לכן, גם בעת הריסה של בית, נדרשת הכנתה של תוכנית אינסטלציה. למעשה, בדרך כלל במקרים כאלו יש צורך בשתי תוכניות אינסטלציה: גם עבור הריסת הבית הישן, וגם עבור הבניין החדש שעתיד לקום במקום.

בין אם אתם מתכננים להקים בית, לשפץ בית או להרוס בית פרטי, הקפידו על בניית תוכנית אינסטלציה מקצועית שתלווה את העבודה והביצוע שלה.

נראה מעניין? שתפו:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
מאמרים נוספים
שלחו לנו הודעה

בואו נשב לקפה

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בואו נשב לקפה

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שלחו לי הודעה
יש לך שאלה
היי זו רוית,
רוצים לדבר?
Powered by