עסקאות נדל"ן - כיצד עיצוב פנים משפיע על מחירי הדירות והתשואה שלהם | רוית פרנק - עיצוב פנים והום סטיילינג

עסקאות נדל"ן – כיצד עיצוב פנים משפיע על מחירי הדירות והתשואה שלהם

עיסקאות נדלן

שוק הנדל"ן של ישראל רותח כבר למעלה מעשור, עם מחירים המאמירים באופן עקבי בכל שנה בתשואה משמעותית. לכן אין פלא כי משקיעים מחפשים עסקאות נדל"ן אטרקטיביות בישראל, כשהם יודעים כי ערך השקעתם יעלה עם תשואה בנדל"ן שתהיה רווחית עבורם. אחד הפקטורים המפתיעים המשפיעים על ערך הנדל"ן העומד למכירה או להשקעה הינו… עיצוב פנים יוקרתי. זווית לא מוכרת של שוק הנדל"ן.

שוק הנדל"ן רותח כבר כ-15 שנה בישראל. המחירים עולים, לפעמים בשיעור דו-ספרתי של אחוזים, מדי שנה, ומשקיעי הנדל"ן מחככים ידיהם בהנאה נוכח התשואה בנדל"ן הנאה שהם מרווחים בכל שנה. עבור רוכשי הדירות ושוכרי הדירות למגורים, כמובן, המצב הזה אידאלי קצת פחות…

שוק הנדל"ן הנוסק בישראל עלה כלפי מעלה מסיבה מאוד פשוטה: יש הרבה יותר ביקוש מהיצע של דירות חדשות ויד שניה, ולכן, במצב שוק של קונים, המחירים עולים. גם המיסוי הגבוה, הליכי התכנון והבנייה הארוכים מדי, והבעלות המונופוליסטית של המדינה על קרקעות לא מסייע בהורדת יוקר הדיור, מה שמעודד עסקאות נדל"ן של משקיעים המבקשים להרוויח משוק הדיור העולה תמידית.

אבל יחד עם כל ההשפעות של מדיניות הממשלה וקצב הבנייה האיטי מדי, יש עוד פקטור, פחות מוכר ומדובר, המסוגל להשפיע לטובה על מחירה של דירה העומדת למכירה, עד כדי הבדל של עשרות ומאות אלפי שקלים בין נכסים זהים העומדים למכירה: עיצוב פנים יוקרתי.

עסקאות נדל"ן עם תשואה גבוהה: עיצוב פנים יוקרתי כמפתח לעסקאות נדל"ן רווחיות יותר

כן, עיצוב פנים יוקרתי יכול לשוות מראה לדירה המזמין את הרוכשים לקנות אותה במחיר גבוה ביחס לדירות דומות אפילו באותו בניין, ולשדרג את הנכס משמעותית הן בעיני הקונים והן בעיני השוק בכללותו.

השקעה בעיצוב פנים יוקרתי, המקנה לנכס עיצוב בית מודרני, כמוה כהשבחת הנכס של ממש, המאפשרת לקונים לדרוש מחיר גבוה ממחיר השוק, ובמצב האמור של שוק של קונים –גם לקבל את מבוקשם מהקונים המבקשים נכסים איכותיים למגורים או להשקעה.

גם מבחינת שוק השכירות, נכסים להשכרה, כולל בתים קטנים ודירות קטנות למשפחות צעירות –עיצוב בתים קטנים שנעשה בצורה מקצועית ומשווה לנכס מראה יוקרתי ופונקציונליות גבוהה, מאפשר דרישה וקבלה של שכירות גבוהה יותר, ומכאן שגם התשואה בנדל"ן על אותו נכס גבוהה יותר.

עסקאות נדל"ן: עסקאות פליפ

אחד התחומים החמים של השקעות בנדל"ן בישראל, וגם בעולם, הינו הענף של עסקאות פליפ. עסקאות פליפ הינו סוג של עיסקאות נדל"ן בהן קונים נכס, משפצים אותו ומוכרים אותו ברווח העולה על מחיר הנכס ושיפוצו כמובן.

עו"ד מקרקעין חן בוארון, המנוסה בסוג זה של עסקאות נדל"ן: "בשנים האחרונות אנו עדים להרבה יותר עסקאות פליפמבעבר. משקיע הנדל"ן הישראלי הפך למתוחכם יותר, והוא יודע למצוא מציאות נדל"ניות מתחת למחיר השוק, למרות שזה לא קל, ואז לשפץ ולעשות עליהן אקזיט".

הסוד של עסקאות פליפ הוא מציאת עסקאות נדל"ן אטרקטיביות לאו דווקא באיזורי הביקוש הרותחים של ישראל, הנמצאים לרוב באיזור המרכז. לכן ניתן לראות יותר עסקאות כאלו בצפון ובדרום של ישראל.

לאחר שמוצאים כזה נכס ורוכשים אותו במחיר שהוא מתחת למחיר השוק – מצב שקורה בגלל מצבו הרעוע של הנכס עצמו – נכנסים לפרויקט השיפוץ וההשבחה שלו. כאן צריך להכניס לתמונה מעצבת פנים מקצועית שתתכנן ותלווה את הביצוע של השיפוץ.

אם הדירה נרכשה בחיפה, לדוגמא, חשוב למצוא מעצבת פנים מומלצת בצפון, כדי שתתכנן ותבצע עיצוב פנים בחיפה. ניתן, בדרך כלל, לקבל המלצה על אנשי מקצוע גם מהצוות המשפטי שמלווה את אותן עסקאות נדל"ן, אשר פעמים רבות משתפים פעולה למען לקוחותיהם עם אנשי מקצוע בענף הבנייה.

אין ספק כי שוק הנדל"ן הישראלי ימשיך בשנים הקרובות להיות שוק של קונים. במצב זה, המוכרים מחפשים למנף כל יתרון יחסי שאפשרי עבורם. עם עיצוב פנים יוקרתי בנכס, בהחלט ייתכן כי הם יצליחו למקסם את הרווח מהנכס שלהם, עם תשואה נאה ועסקה טובה מבחינתם.

נראה מעניין? שתפו:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
מאמרים נוספים
שלחו לנו הודעה

בואו נשב לקפה

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בואו נשב לקפה

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שלחו לי הודעה
יש לך שאלה
היי זו רוית,
רוצים לדבר?
Powered by