לבית שלי יש שלוש פינות - הגדלת חלל הבית | רוית פרנק - עיצוב פנים והום סטיילינג

לבית שלי יש שלוש פינות – הגדלת חלל הבית

רוית פרנק - עיצוב פנים בצפון

לאורך השנים המשפחה גדלה, מתרחבת ומשתנה, ואיתה גם הצרכים הפונקציונליים של הבית בו המשפחה מתגוררת. אופציה אחת ויקרה במיוחד הינה לעבור לבית אחר, אופציה הרבה פחות יקרה ולא פחות איכותית הינה עריכת שיפוצים בתוך הבית, תוך הגדלת חלל הבית, שינוי חדרים ושבירת קירות. למכור את הבית ולעבור לבית אחר, או להישאר בבית המוכר ועמוס הזכרונות, במראה משודרג ומשופץ?

כולם יודעים שבמהלך החיים המשפחה הגרעינית של כולנו משתנה, לפי שלבים שונים בחיים: בתחילת הדרך, המשפחה מתרחבת עם הולדת הילדים; עם התבגרותם, כל אחד מהם צריך חדר; לאחר שהם עוזבים לאט לאט את הבית, פתאום בית עם חדרים רבים הופך לגדול מדי, או לבעל חדרים מיותרים, עבור הזוג המבוגר המתגורר בתוכו.

מה עושים?

אופציה אחת היא למכור את הבית, ולקנות בית אחר שמתאים יותר לצרכים. אולם עם מחירי הדיור המאמירים של ישראל, לא קל למצוא נכס העונה על הדרישות, מקיים את אותה רמת חיים וגם עומד בתקציב. בכל מקרה, אופציה זו כרוכה בהשקעה ניכרת של זמן וכסף, ונחשבת יקרה מאוד.

אופציה אחרת, שרבים מעדיפים בשל לוחות הזמנים הקצרים יחסית שלה ועלותה הזולה יחסית, היא לבצע הגדלת חלל הבית על ידי שיפוץ ושדרוג הבית, בהתאמה כמובן לצרכים ולרצונות של בעלי הבית והדיירים הקבועים שגרים בו באותו זמן נתון.

להגדלת חלל הבית בפרט ולשיפוץ כללי בבית לצורך התאמתו לצרכים משתנים של בעלי הבית ישנם היבטים רבים, חלקם תכנוניים, חלקם בטיחותיים וחלקם תקציביים.

שבירת קירות

אחת הדרכים הנפוצות לבצע הגדלת חלל הבית הינה שבירת קירות פנימיים. זוהי עבודה השמורה בדרך כלל למקצוענים, וחובה להתייעץ עם מהנדסי בניין ובטיחות לפני תחילת עבודה של שבירת קירות בתוך הבית, לבל ייפגע בטעות קיר תומך.

שבירת קיר תומך בבית עלולה להיות מסוכנת, לערער את יציבות הבית ואף למוטט חלקים ממנו; לא פעם, שבירת קיר תומך, אם מתעורר הצורך לעשות זאת, נעשית תוך הקמת קיר תומך על כלונסאות, בתור קיר תומך חלופי עד לסיום העבודה.

במקרים מסויימים, משאירים את הכלונסאות של הקיר התומך החלופי, ומשתמשים בכלונסאות כאלמנט עיצובי במסגרת עיצוב הפנים החדש של הבית. הכלונסאות מחליפות קיר אטום לגמרי שחצץ בין חללי הבית, מאפשר חלל מרווח יותר.

ניסור קירות ודלתות בטון

היבט אחר הנפוץ בעת הגדלת חלל הבית הינו עבודות של ניסור בטון. כך למשל, ניסור קיר בטון הינו מיומנות הדורשת אמצעי בטיחות נוקשים, וציוד מקצועי המסוגל לבצע את העבודה. בעת ניסור קיר בטון עפים חלקיקי בטון רבים לאוויר, ולכן מומלץ שלא להיות בקרבת מקום בעת ביצוע העבודה, או להיות עם מסיכה מסננת חלקיקים אם מוכרחים להיות שם בזמן העבודה.

באותו אופן, לפעמים בעת עבודות של הרחבת בית פרטי, מתבצעת עבודה של ניסור דלת בטון. הדלת עצמה כמובן אינה מבטון, אבל המסגרת שלה עשויה להיות מבטון, ודורשת ניסור במקרה של ביטול הדלת במבנה הפנימי המיועד של הבית.

הרחבת בית פרטי יכולה להיות חיצונית, עם תוספות בניה והגדלת שטחו הבנוי, או יכולה להיות חלוקה מחדש של שטחו הקיים, על ידי הוספת קירות או שבירתם, הוספת חדרים לחלל הפנימי או ביטול חדרים בפועל, כפי שעושים למשל עם ביטול קירות היוצאים למרפסת.

מעבר לייעוץ עם מהנדסי בניין ובטיחות, רצוי להתייעץ ולהיעזר במעצבת פנים על מנת לתכנן ולבצע את העבודות הרצויות.

נראה מעניין? שתפו:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
מאמרים נוספים
שלחו לנו הודעה

בואו נשב לקפה

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בואו נשב לקפה

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שלחו לי הודעה
יש לך שאלה
היי זו רוית,
רוצים לדבר?
Powered by