עיצוב חללים מסחריים ומשרדי הייטק דרך העיניים של מעצבת פנים | רוית פרנק - עיצוב פנים והום סטיילינג

עיצוב חללים מסחריים ומשרדי הייטק דרך העיניים של מעצבת פנים

עיצוב פנים חללים מסחריים

עיצוב חללים מסחריים – ענף עיצוב פנים, שהיה לפני שנים נחלתם העיקרית של בתים פרטיים, עובר שינוי משמעותי עם המעבר לעיצוב מושקע לפרטי פרטים של חללים מסחריים מכל הגדלים. עיצוב חללים מסחריים הפך למומחיות בפני עצמה, אשר אפילו נלמדת בקורסים ובלימודים הגבוהים לעיצוב פנים. מיומנה של מעצבת פנים המתמחה בעיצוב חללים מסחריים.

עיצוב פנים במשך עשרות שנים הופנה בעיקר לבתים וחללים פרטיים. חלק מהאדריכלות של בתי מגורים שנבנו נבנתה על בסיס עיצוב פנים מתוכנן לחללים פרטיים, אם בשלבי התכנון או לאחר סיום הבנייה וטרם הכניסה של דיירים לבתיהם.

אולם בשנים האחרונות עלתה המודעות לתכנון מוקפד של חללים מסחריים, כחלק מהחשיבות הגוברת הן של מיתוג החללים המסחריים והן כחלק מתכנון חוויה מסחרית מיטבית עבור הלקוחות של בעלי אותם חללים מסחריים.

פועל יוצא של עליית המגמה הזו היא התפתחות של התמחות ייחודית ושלמה של עיצוב חללים מסחריים, עם אסטרטגיות עיצוב שונות לגדלים שונים של חללים גדולים ולצרכים המשתנים בין הלקוחות המגוונים המחזיקים את אותם חללים.

בענפים רבים, דוגמת משרדי הייטק, אולמות תצוגה, חנויות, ירידים ותערוכות ועוד, החלו להשקיע כסף, זמן ומאמץ רב בתכנון ועיצוב חללים מסחריים שונים, עד כדי התפתחותה של תורה שלמה בנושא הנלמדת בקורסים השונים לעיצוב פנים, כולל באקדמיה.

עיצוב חללים של משרדי הייטק

משרדי הייטק היו מבין הענפים המסחריים הראשונים שהשקיעו בעיצוב חללים מסחריים בתוכם, כמו גם חללי עבודה, מחקר ופיתוח. עמדה מאחורי האימוץ המוקדם של עיצוב חללים מסחריים יזום זה תפיסת עולם שלמה, שבאה לשדר הן לעולם החיצוני והן כלפי עובדי ההייטק באותם חללים את החזון הארגוני והמסחרי של אותן חברות הייטק.

עיצוב חללים מסחריים של משרדי הייטק משקף בדרך כלל הן את הטכנולוגיה המתפתחת באותה חברה, והן את ערכי העתידנות שהמוצר הסופי של אותן חברות מבקש לקדם. התוצאה היא בדרך כלל עיצוב חללי עבודה ותצוגה בקווים מודרניים, שלא לומר בעלי תחושה עתידנית, המשלב בתוכו אלמנטים אלקטרוניים, תאורה ייחודית המזכירה את עולם המחשוב והחלל, וכמובן את המיתוג הייחודי של אותה חברה.

המטרה של עיצוב חללים מסחריים במשרדי הייטק, מנקודת המבט של המבקר החיצוני, היא להיכנס לאותו עולם של חזון טכנולוגי ספציפי, מתוך תחושה של צעידה אל עבר עתיד מבטיח, הנצבע בצבעים ובאווירה של המותג הייחודי באותה החברה.

מנקודת המבט של העובדים במשרדי ההייטק המעוצבים, על העיצוב לעודד תפוקה גבוהה ויצירתיות מצד אחד, ומצד שני לשרת באופן מקסימלי את רווחת העובדים. לכן בדרך כלל עיצוב פנים של משרדי הייטק כולל בתוכו גם פינות רווחה, פינוק והרגעה לעובדים, וביטוי להשקה הרבה ברווחת העובדים ובתנאי עבודה נוחים ככל האפשר.

זו הסיבה שבמשרדי הייטק רבים תמצאו לא פעם פינות משחק, מדפי קריאה, חללים פתוחים ומוארים, ואפילו ציוד הנאה ייחודי כגון מכונות רטרו להשמעת מוסיקה, מכונות לאספקת מזון ומשקה ועוד.

עיצוב ייחודי ומזמין זה של חללים מסחריים בעולם ההייטק מקל על אותם חברות הן לשדר את חזונן לציבור המבקש במתחמיהן, ולא פחות חשוב מכך – גם מקל על גיוס להייטק של עובדים, בהצגת תנאי העבודה המשופרים הנובעים מאותו עיצוב פנים מדליק. עולם גיוס טאלנטים להייטק בהחלט משתמש בעיצוב חללי הייטק מושקע כחלק מטקטיקת הגיוס של אותם עובדים מוכשרים.

עיצוב חללים מסחריים: נכסים מניבים למכירה

עוד ענף שבו בולטת העלייה של הביקוש לעיצוב חללים מסחריים הוא ענף הנדל"ן המסחרי. ההבנה של מוכרי דירות למגורים, לפיה דירה מעוצבת יפה תימכר יותר מהר ובמחיר גבוה יותר, עברה גם לעולם של הנדל"ן המסחרי.

הנגישות הגוברת של רבים להשקעה בנכסים מניבים למכירה יצרה תחרות לא פשוטה עבור מוכרי אותם נכסים, ועל מנת ליצור לעצמם בידול ויתרון יחסי בשוק מרובה קונים, הבינו רבים שחשוב להשקיע בעיצוב חללים מסחריים של נכסים מניבים למכירה עוד בטרם מכירתם, וכחלק מתהליך מכירתם.

עד כדי כך הבנה זו התרחבה, עד שאפילו כונסי נכסים המבקשים למכור חללים מסחריים שעוקלו עקב חובות, משקיעים כחלק מתהליך המכירה בעיצוב מחדש של אותם נכסים וחללים מסחריים!

כמו בעולם הנכסים המניבים למגורים, כך גם בעולם הנסכים המניבים למכירה בעולם המסחרי הוכח כי חללים המעוצבים באופן אטרקטיבי יותר, נמכרים במחירים גבוהים יותר, ולו בגלל שהערך הנתפס שלהם גבוה יותר.

עיצוב חללים מסחריים לצורך השבחת נכסים מניבים למכירה הינה תורה בפני עצמה, כשמטרת העיצוב הינה לשדרג את המראה קיים של אותו חלל ולמקסם את נקודות החוזק העיקריות שלו, כדוגמת תאורה, חלוקת המרחב, קישוטו ועוד.

אפילו שמאי מקרקעין נוטים להעריך במחיר גבוה יותר חללים מסחריים של נכסים מניבים למכירה כשהם מעוצבים באופן מיטבי, לעומת כאלו שלא השקיעו בעיצובם. עיצוב הפנים בהחלט נשקל בהערכה המקצועית של שווי הנכס לקראת מכירתו.

מאמרים נוספים:

עיצוב חללים תעשייתיים – לעשות בעצמך או עם מעצבת פנים מקצועית?

עם זמינות המידע הגבוהה באינטרנט, ואפילו תוכניות עיצוב הפנים הפופולאריות בטלוויזיה, נשאלת לא פעם השאלה האם כדאי לבצע עיצב חללים מסחריים בעצמך או להשתמש בשירות של מעצבת פנים מקצועית?

התשובה היא שעבור תוצאה מקצועית, צריך איש מקצוע; למידה מסרטונים באינטרנט וביצוע פרויקטים של "עשה זאת בעצמך" יכולים אמנם לשדרג נקודתית כל חלל מעוצב, אולם אם ברצונך לשדרג בכמה רמות ומתוך בחירה אמיתית בין אופציות, רצוי להשתמש בשירות של מעצבת פנים מקצועית המתמחה בעיצוב חללים מסחריים.

מעצבת פנים מקצועית של חללים מסחריים תיתן לך כמה אופציות לבחירה, ותתאים את אותן אופציות לתקציב שלך; זאת בניגוד לביצוע עצמי של עיצוב חללים מסחריים, אשר בדרך כלל חסר את הפרספקטיבה ורוחב היריעה המקצועי, המביא למיקוד באופציה אחת או שתיים בלבד, ואינו מכיר את הדרכים לחסוך בעלויות השיפוץ הידועות לאנשי המקצוע בעלי הקשרים.

לכן, מומלץ בכל פרויקט של עיצוב חללים מסחריים, להיעזר בייעוץ או בשירות המלא של מעצבת פנים מקצועית המתמחה בסוג של עיצוב פנים.

נראה מעניין? שתפו:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
מאמרים נוספים
שלחו לנו הודעה

בואו נשב לקפה

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בואו נשב לקפה

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שלחו לי הודעה
יש לך שאלה
היי זו רוית,
רוצים לדבר?
Powered by