השימוש הנכון בריהוט על מנת לעצב חדר | רוית פרנק - עיצוב פנים והום סטיילינג

השימוש הנכון בריהוט על מנת לעצב חדר

רוית פרנק - עיצוב פנים בחיפה

תכנון החלל הוא משימה מאתגרת המבוססת על התאמת הרהיטים לתנאי ואילוצי השטח, צרכי הדיירים, הסגנון המבוקש והאווירה הנחשקת. כאשר עומדים בחלל ריק קשה לראות מעבר לקירות הריקים והרצפה הפנויה ולדמיין איך החדר ייראה כאשר הוא יאוכלס ברהיטים מעוצבים.

נהוג לבצע שרטוט של החדר ולהחליט היכן ימוקמו הרהיטים על מנת למקסם את השטח הנתון ולהתייחס לקיומם של אלמנטים שיקבעו את אכלוס הרהיטים כמו חלונות, דלתות, נקודות חשמל ולהמשיך למיקום הרהיטים עד האביזרים המשלימים.

לפניכם מספר עקרונות חשובים בשימוש נכון ברהיטים בעיצוב חדרים מרכזיים בבית:

גודל החדר קובע את סוג הרהיטים

לגודל החדר השפעה מכריעה על הבחירה בסוג הרהיטים ומיקומם במרחב. בעוד לחללים צרים וקטנים יתאימו רהיטים קומפקטיים או במראה מינימליסטי ואוורירי, הרי שבחדרים רחבי ידיים וגדולים ניתן לשלב ריהוט מאסיבי יותר.
כדאי להתייחס במיקום הרהיטים לפינות וכיצד לנצל אותן. לדוגמא, ספה פינתית לסלון הבית או נוכחות של עמודים שעשויים לקבוע את סוג הרהיטים.
יתכן שבחללים קטנים הבחירה הטבעית תהיה במגוון פתרונות אחסון שישמרו על סדר וארגון ויפנו את השטח, כמו למשל, שולחן כתיבה שנסגר אל הקיר או שולחן קפה עם מדף תחתון או מזנון מרחף שלא תופס מקום על הרצפה.

יש למדוד את השטח ולהחליט היכן ימוקם כל רהיט על מנת לאפשר חופש תנועה ותזוזה נוחה ולהתייחס גם לנושא התחזוקה והניקיון. לדוגמא – בניוד רהיטים ושמירה על מרווחים מהמיטה לארון בחדר השינה, כדי שיהיה אפשר לפתוח את דלת הארון בחופשיות. בדקו שיש נתיב הליכה במעברים בין הרהיטים, בכניסה לחדר וביציאה ממנו.

בבחירת רהיטים לחדר כדאי לחשוב על התאמת סוג הרהיט לתנאי המרחב. לדוגמא: אפשר "לשבור" את הקווים הליניאריים של החדר באמצעות שולחן קפה עגול או מערכת ישיבה בקווים מעוגלים.
בחללים קטנים ניתן להצמיד הרהיטים לקירות על מנת לפנות את מרכז השטח ובחללים גדולים יותר יתכן שתרצו ליצור מעגל שיח בין הרהיטים בסלון סביב, למשל, שולחנות קפה מעץ.

צרכי המשתמש בבחירת רהיטים

החליטו איזה ריהוט הוא בגדר חובה בחדר לפי הצרכים האישיים. כאשר מתכננים עיצוב פנים בסלון, נלקח בחשבון כי יש מי שאוהבים לקרוא בסלון ויחשקו בכורסת קריאה מפנקת ואחרים אוהבים לצפות בטלוויזיה וירצו לשלב כורסת טלוויזיה נוחה. בבתים מסוימים יעדיפו מיטה גדולה במיוחד על חשבון הקטנת שטח וגודל הארון ובבתים אחרים לא יתפשרו על ספה מפוארת וגדולה לצד מזנון מינימליסטי שצמוד לקיר.

כדאי לחשוב על סגנון החיים ועל סדר היום על מנת לבחור אתה רהיטים: פינת אוכל מרשימה לחובבי האירוח, מערכת ישיבה שתתאים לכל בני הבית בגיבוי וחיזוק של כורסאות, כדי שלכולם תמיד יהיה מקום לשבת.
שימו לב לפרופורציה בין הרהיטים: ניתן ליצור משחק מעניין בין ספה גדולה וכורסאות קטנות יותר לצדה.

הסגנון המבוקש בחלל והקשר לריהוט

זכרו שנוכחות הרהיטים משפיעה על הקו הסגנוני והאווירה שברצונכם להשרות בחלל. החליטו מה הסגנון המבוקש: כפרי, חמים ומעודן או מודרני מהוקצע ומתוחכם ולפי זה בחרו את הרהיטים. מערכת ישיבה מעור מבריק או מבד בגוון פסטל בהיר, מזנון מתכתי בקווים ישרים שמשתלב עם הלוק התעשייתי, מיטה בסגנון של פעם וכדומה. ניתן לבחור קו סגנוני אחיד שיחזור בין הפריטים או ליצור מראה אקלקטי מעניין באמצעות קונטרסט בין הפריטים השונים. מודרני לצד כפרי לצד קלאסי. זכרו שגוונים בהירים מייצרים רוגע וצבעוניות כהה יכולה להוסיף טון דרמטי.

חשבו על המתווה הנכון עבור סביבת המגורים שלכם והתאימו את הרהיטים לאורח החיים: רהיטים שקל לתחזק וייראו טוב גם כעבור שנים במיוחד לבית עם ילדים, פריטי עיצוב שישרתו אתכם בעת ישיבה בסלון – צפייה בטלוויזיה, קריאה או אירוח, מיטה שתיהנו לשקוע בה בנחת בכל יום ופינת אוכל שמתאימה גם לסעודות יומיומיות וגם לסעודות מיוחדות.

מעוניינים בייעוץ סטיילינג לבית? רוית פרנק מעצבת פנים מנוסה, מעניקה שירותי עיצוב פנים באיזור חיפה והצפון. לפרטים – פנו אלי.

נראה מעניין? שתפו:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
מאמרים נוספים
שלחו לנו הודעה

בואו נשב לקפה

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בואו נשב לקפה

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שלחו לי הודעה
יש לך שאלה
היי זו רוית,
רוצים לדבר?
Powered by