במטבח הבא זה יעבור... | רוית פרנק - עיצוב פנים והום סטיילינג

במטבח הבא זה יעבור…

עיצוב פנים בצפון

כולנו חולמים על אי. לא, לא אי בודד, אלא אי כזה גדול ויפה, שיעמוד במרכז המטבח, לפחות 2 מטר רוחב ובו מגירות ומקום לרגליים וכמובן כסאות בר, הרי זה מאסט.

שלא תבינו לא נכון אני דווקא בעד איים  אבל בעיקר בהישרדות.

ועכשיו ברצינות, בטרנד המטבחים הפתוחים אל החלל אי יכול להוות מעין יחידת הפרדה, אי יכול להיות מרכז החלל ולהיות עשוי מחומר אחר מעניין ושונה. הוא מהווה משטח עבודה נוסף שפונה אל החלל ולא אל הארון שניצב ממול. אי יכול גם להוות רהיט  מרכזי מדהים אך עלינו לזכור דבר בסיסי אחד . אי מתאים לבית עם חלל מרכזי גדול בלבד!

חשוב להבין,ברור לי ש97% מהאנשים מאמינים שאצלם בבית יש מקום , ואז מוצאים את עצמם וילדיהם  יושבים על אי שהוא יותר בר לא יציב, אף אחד לא מרגיש בנוח סביבו, בעוד שבעקבות זה שהוא שם גם בוטלה פינת האוכל או משטחי עבודה חשובים.

אפשר להבין את הרצון העז לאי , אם נסתכל בכל קטלוג של חברת מטבחים נראה מטבח גדול כשיש אי תואם מרכזי, גדול. וכולנו הרי רוצים מטבח גדול, בדיוק כמו בקטלוגים.

אז מתי בעצם אפשר ?

כשאתם באים לתכנן את המטבח שלכם ( או כל חלל אחר בבית ) חשבו על זרימה , על יכולת התנועה , המעבר ממקום אחד למשנהו מבלי להיתקל בדברים, שאפשר יהיה לפתוח דלת של ארון ולעמוד לידה, מבלי להיתקל במי שעובר .

בהגדרתו אי הוא יחידה שניתן להקיפה מכל צדדיה, לכן המעבר או המרחק המומלץ בין ארונות המטבח לבין משטח האי  למשל הוא לפחות 120 ס"מ. כך סביב כל האי. החישוב של 120 ס"מ הוא בשל עומק הארון, שהוא 60 ס"מ,  לכן הדלת בגודל 60 ס"מ, כך שנשארים לנו 60 ס"מ לעמוד. כמובן שכל מקרה לגופו, אבל גם מיקום המקרר חשוב, על מנת שנוכל לפתוח דלת מבלי לקבל מכה .

יש אינספור דוגמאות של איים עם שילובים של כיריים או כיור, מגירות, ארונות, נישות לספרים ווים למגבות מטבח, כסאות בר, שילוב של משטח נמוך יותר וכו'…. חשוב כמובן לחשוב על הפרקטיות בעיקר לדוגמא אם באי ישנם מקומות ישיבה, יש לשקול אם מיקום הכריים יהיה דווקא שם …

בגלל שהאי הוא בעצם כמו רהיט נפרד מומלץ לחשוב עליו כעל כזה, שונה, אך שייך מבחינה עיצובית. יש "לשבור" את האחידות ולגוון. כלומר, אולי לעשות משטח עליון בצבע או חומר אחר,או לגוון בצבע ידיות או אפילו  רגליים .יש המצמידים את האי לקיר ואז הוא הופך להיות סוג של חצי אי , כך ניתן למקם שקעים על הקיר ליד (במקום על הרצפה) ואז הכל הרבה יותר פשוט. אפשרות נוספת היא דלפק, זוהי הפשרה למי שאינו יכול להציב רהיט גדול בחלל. גם בשני המקרים האחרונים יש לשים לב למעברים ולזרימה.

לסיכום :

הטיפים שהעברתי הם יכולים לתת לכם מושג ,עם כיוון כלשהו לפני שאתם ניגשים לאתרי חיפוש מעצבת פנים בחיפה או בכלל .

בגלל שישנו מידע אינסופי כמעט בנושא המטבחים, מומלץ להיעזר באיש מקצוע, כמו אדריכל או מעצב פנים אשר רואים את החלל בשלמותו ויכולים לתת עצה מקצועית ונכונה עבורכם.

למידע נוסף, ראו גם: מעצבת פנים בצפון – רוית פרנק

נראה מעניין? שתפו:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
מאמרים נוספים
שלחו לנו הודעה

בואו נשב לקפה

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בואו נשב לקפה

או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שלחו לי הודעה
יש לך שאלה
היי זו רוית,
רוצים לדבר?
Powered by